dissabte, 6 de juny del 2015

Viatge de final de curs. Euskadi 2015

La setmana passada vam estar de viatge de final de curs a Euskadi. Vam sortir de Mataró el dilluns dia 1 de juny a quarts de 10 del matí. L'autocar en va recollir davant de l'escola i, després d'unes vuit hores de viatge, vam arribar a Donostia.

Ens vam allotjar en l'alberg juvenil Ulia.

El dimarts al matí vam anar cap a la platja de la Conxa a fer surf. No és gens fàcil!!!

Després vam dinar en un restaurant del centre de Donostia.

I a la tarda vam estar visitant la ciutat.

Vam sopar en un bar de tapes. Va    ser divertit poder triar entre tantes    tapes.

Abans d'anar cap a l'alberg vam fer jocs a la platja.

Al vespre vam tornar cap a l'alberg a descansar, ja que va ser un dia molt cansat.

El dimecres al matí després d'esmorzar, vam anar cap a Guernica.

El bombardeig del poble de Guernica durant la guerra civil va convertir aquest poble en la icona mundial de la Pau degut al famós quadre que va pintar Pablo Picasso durant la Guerra Civil Espanyola al 1937 i que va exposar al mateix any a l’exposició Internacional de París.

També vam poder veure el Parlament, l'Ajuntament i el conegut arbre de Guernica.

Com a curiositat també vam visitar el frontó de Santanape, on es juga a "zesta-punta".

Després de dinar, vam anar a visitar el Bosc d'Oma. El bosc es situa a 4 km del poble de Kortezubi. Vam realitzar una excursió des del poble al bosc (una hora d’anada i una de tornada). Vam poder contemplar la magnífica obra Land Art que va realitzar l’escultor i pintor Agustín Ibarrola a principis dels anys vuitanta.

Dijous al matí vam llevar-nos amb una calor impressionant!! Vam arribar a passar dels 35 graus. Vam agafar el bus i vam anar a veure la Haizearen Orrazia o Pinta del Vent. És un conjunt d'escultures d'Eduardo Chillida sobre una obra arquitectònica de l'arquitecte basc Luis Peña Ganchegui.
Vam anar a visitar el Monte Igueldo, que és un dels llocs emblemàtics de Donostia. És un paratge màgic envoltat de natura que permet veure les increïbles vistes de la ciutat i el profund mar Cantàbric. Vam fer el trajecte de pujada en funicular.

A més, el Monte compta amb un Parc d’atraccions històric.

A l'hora de dinar vam fer-ho en una sidreria típica de Donosti.

Després de dinar vam aprofitar la tarda per fer compres per la família. Quan ja ho vam tenir tot, vam anar cap a l'alberg.

Un cop allà vam aprofitar per deixar les maletes preparades per marxar l'endemà. Abans d'anar a dormir vam fer diversos jocs.

Divendres al matí, després d'esmorzar, vam emprendre el camí de tornada cap a casa.

Ha estat una experiència molt bona. Hi ha hagut molta armonia. En Sergi i la Marlene, els monitors que ens van acompanyar durant tot el viatge, han estat fantàstics i ens han ajudat a gaudir del viatge.